Kiegyensúlyozott táplálkozás és elegendő mozgás – sok esetben már pusztán ezekkel a módszerekkel is megakadályozhatnánk, hogy ízületi betegség alakuljon ki.

Elég pár egyszerű étrendi és életmódbeli változtatás , illetve néhány kulcsfontosságú táplálékkiegészítő készitmény szedése, és megkímélheti a kopástól az ízületeket és szalagokat, továbbá enyhíthet az ízületi fájdalmán.

 

 

Néhány bevált tipp, hogy fájdalom nélkül élvezhesse az életet!

 

1. Minden reggel hajtson végre néhány ízületkímélő gyakorlatot

2.  Reggelire igyon egy csésze zöld teát!

A benne található, katechineknek nevezett polifenolok megelőzték az ízületi gyulladás kialakulását az egereknél, az embernél pedig jelentősen csökkentik a porcok károsodását. 3. Ülés közben tartsa mindkét lábát  a talajonHa keresztbe teszi a lábát, azzal elzárja a vérkeringést, és a gerinc is kórosan görbült lesz.

4. Amikor fellángol az ízületi gyulladás, fogyasszon csípős ételeket

A gyömbér , kurkuma és az erőspaprika  olyan összetevőket tartalmaznak, melyek enyhítik a duzzanatokat, és gátolják az agyban az egyik fájdalmat közvetítő vegyület hatását.

5. A hirtelen mozdulat következménye gyakran erős fájdalom

 Kerülje a heves és hirtelen mozdulatokat, lassan álljon fel és figyeljen oda a kímélő testtartásra.

6. Tartson egy kis gumilabdát az autójában és az asztalán!

Amikor az autóban ülve piros lámpához ér, vagy  munka közben kimegy a mosdóba, szorítsa meg a labdát mindkét kezével néhányszor.  Nemcsak megerősíti vele a kezét, az ízületek hajlékonyságán is javít.

 

7. Fontolja meg a megfelelő étrendkiegészítők szedését!

8. Mosogassa el az edényeket kézzel!

A csukló és a kéz komplex mozdulatait igénylő, könnyű mozgás és a meleg víz  együtt jót tesz az ízületeknek

9. Válasszon megfelelő lábbelit

 A kényelmes, lábat tartó cipő nélkülözhetetlen. A nem megfelelő lábbeli kárt tehet a lábfejben, akadályozhatja a helyes testtartást,  túlterhelheti a láb és a hát izmait.

 10. Ha módjában áll,  járjon úszni

Az úszás jól megdolgoztatja az egész testet, és fokozza az ízületek mozgékonyságát. Különösen jó hatással van a láb izmaira

11. Ha ülőmunkát végez, néha álljon föl

A munkahelyén is végezzen időnként nyújtógyakorlatokat, az izmok, a szalagok és az inak egészségének megőrzése érdekében.

12. Hosszabb vezetés közben  tartson  akár óránkét szünetet.

Szálljon ki az autóból és sétálgasson  néhány percet, egyenesítse ki a végtagjait 13. Figyeljen oda a táplálkozására Étrendjét a gyulladást előidéző ételek (finomított cukor, fehér liszt, félkész ételek stb.) helyett elsősorban zöldséges, gyümölcsös fogások alkossák. Ügyeljen a napi szükséges kalciumbevitelre is (tejtermékek fogyasztása). Ez az étkezés megvédi a szervezetet az elsavasodástól, s így hozzájárul a porcok és csontok ásványianyag-tartalmának megőrzéséhez.

14. Ebédre vagy vacsorára fogyasszon halat

A hal gazdag omega-3 zsirsavakban.

15. Ürítsen ki minden derékmagasság alatti szekrényt és polcot

Sokszor hajolgat az ember fölöslegesen azért, hogy elérje az alacsony polcokat. Ha mozgásszervi nehézségei vannak, töltse meg az így kiürülő szekrényeket ritkán használt tárgyakkal, például azokkal az edényekkel, melyeket kizárólag karácsonykor vesz elő, vagy olyan tányérokkal, melyekkel csak vendégségek alkalmával terít meg.

16. Szokjon le a dohányzásról.

A cigarettázástól összeszűkülnek a verőerek, romlik a vérkeringés, ez pedig megnöveli a hátfájás kockázatát, továbbá lassítja a gyógyulását.